Linkin Park - Burn it down 英文/中文歌詞





Burn it down 為Linkin Park 新歌,也是今季NBA PLAYOFF的主題曲。小弟既喜歡看NBA,又愛Linkin Park,見沒人譯中文歌詞,又有空餘時間,所以小試牛刀把這首歌譯過來,希望大家喜歡這歌。


粗體字為不肯定正確與否


Verse:
The cycle repeated 
命運再次輪迴
As explosions broke in the sky, 
正如世間永不止息的戰爭
All that I needed
我所真正需要的
Was the one thing I couldn't find
其實是我一直以來找尋不到的
And you were there at the turn
最終你卻在這裡
Waiting to let me know
讓我知道

Chorus:
We are building it up
我們所做成的一切
to break it back down
今日就把它打碎
We are building it up
我們曾經合力建成的
to burn it down
今日就要把它推翻
We can't wait
to burn it to the ground
現在再也忍不住,要把它立刻焚毀改寫

Verse2:
The colors conflicted
互相交集的色彩
As the flames climbed into the clouds.
奮如延綿至天空的戰火, 
I wanted to fix this,
我想修補這些過去
But couldn't stop from tearing it down.
但抑制不了那把它摧毀的欲望
And you were there at the turn, 
最終你卻在這裡 
Caught in the burning glow.
照耀在耀眼的虹彩之下
And I was there at the turn, 
最終我也在這裡
Waiting to let you go.
等待你的倒下

Chorus:
We are building it up
我們所做成的一切
to break it back down
今日就把它打碎
We are building it up
我們曾經合力建成的
to burn it down
今日就將要把它推翻
We can't wait
to burn it to the ground
現在再也忍不住,要把它立刻焚毀改寫


Rap:
You told me yes,
你曾答應過我 
You held me high
會讓我有上輝煌的地位 
And I believed, 
When you told that lie.

我居然相信你那時侯的謊話

I played solider, 
我當士兵
You played king,
你當國王
Struck me down, 
When I kissed that ring.
我親吻那指環的時侯你卻擊倒(或寫殺)我

You lost that right, 
To hold that crown,
你已經失去那擁有皇冠(意:帝位)的權利 
I built you up, 
But you let me down.
我成就了你,你卻令我失望

So when you fall, 
I'll take my turn, 
所以當你被推翻的時侯,
我就會立即奪位
And fan the flames, 
As your blazes burn.
當你被被焚燒的時侯
我更會火上加油讓他燒得更猛
And you were there at the turn
最終你卻在這裡
Waiting to let me know
讓我知道



Chorus2:
We are building it up
我們所做成的一切
to break it back down
今日就把它打碎
We are building it up
我們曾經合力建成的
to burn it down
今日就要把它推翻
We can't wait
to burn it to the ground
現在再也忍不住,要把它立刻焚毀改寫



We can't wait
to burn it to the ground
現在再也忍不住,要把它立刻焚毀改寫

So when you fall, 
I'll take my turn, 
所以當你被推翻的時侯,
我就會立即奪位
And fan the flames, 
As your blazes burn.
當你被被焚燒的時侯
我更會火上加油讓他燒得更猛



We can't wait
to burn it to the ground
現在再也忍不住,要把它立刻焚毀改寫

So when you fall, 
I'll take my turn, 
所以當你被推翻的時侯,
我就會立即奪位
And fan the flames, 
As your blazes burn.
當你被被焚燒的時侯
我更會火上加油讓他燒得更猛

End Song






留言

張貼留言

這個網誌中的熱門文章

Lying from you 英文/中文歌詞

Lukas Graham Mama Said 中文歌詞